tisdag 1 februari 2011

fixa

Å vad jag kommit i en fixa-i-ordning-stämning nu! Jag tycker det känns så skönt med ett nytt år och att vi kommit in i rutiner och det är rent och städat här hemma. Nu vill jag bara få det att kännas lite mer hembonat också. Lite hemtrevligt med färger och tavlor mm. och foton! Jag har massa foton på wilmer men har inte fått tummen ur sen ronja kom. Så den närmsta tiden tänker jag ägna åt att fixa med foton och småfix.

Vi behöver ju också fixa ronjas rum, men då måste vi först köpa garderober. Än så länge är alla kläderna antingen i påsar på hennes rum eller i vårt sovrum. Behöver även lite stativ och trådbackar till klädkammaren, så det får bli en ikea-tur snart. Jag har väntat på att vi ska handla garderoberna, men känner att det får hända nåt nu så därför så kan jag ju börja med klädkammaren. Får lite halvt panik i mitt ordnings- och kontrollsinne när jag öppnar dörren till ronjas rum för tillfället...

Känns iallafall skönt att känna att det mest (förutom garderoberna och en bäddsoffa till vårt sovrum som behövs när vi numera ofta är 4 i sängen) är småsaker som behöver fixas här hemma. Framförallt är det skönt att ha insett att det är så, för nu kan jag äntligen fixa så det känns lite mer mysigt här hemma. Har innan mest känt som att vi inte kan komma igång för att det är annat som måste göras... och att vi inte har råd. Men nu när det som sagt mest är småsaker så går det ju, jippie! Kanske låter materialistiskt, men det är ju så mycket lättare med ordning här hemma, och för det krävs bra förvaring.

Får se när ikea blir av. Är lite sugen redan idag, får sen hur vädret är i em...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar