måndag 7 februari 2011

Helgen som gick

Nu är det måndag igen. Jag fattar inte hur fort en vecka kan gå, fast jag tycker det är skönt att alla dagar går lika fort iallafall. Idag blir en lugn dag till att börja med. Barnen vaknade vid 7 som de ska, så det började ju galant. Bra tajmat att slå upp ögonen 7:00 när jag glömt mobilen som väckarklocka här nere... Jag märkte dock direkt på wilmer att han inte var ok. Han kom in till oss vid 1-tiden inatt och har sovit oroligt bredvid mig, på tvären, upp och ner och vridit och vänt på sig. Tog tempen och den visade vad jag misstänkte: feber 39,1. Fick messa Fia att han stannar hemma. Hoppas att det är som vanligt att han har feber nån dag och sen är ok igen. Än så länge är han mest lite trött. Just nu halvligger han bredvid mig i soffan och ser på "katten" (Aristocats). Ronja sover (eller iallafall på väg) ute i vagnen på altanen.

I em är det äntligen dags för träningspremiär för mig! Jag ska provträna på nautilus 14:45. Spännande att se hur det blir. Jag kan lätt bli lite obekväm i miljöer jag inte är van vid och speciellt såna miljöer som jag inte riktigt tycker att jag passar in i. Men jag hoppas det ska gå bra. Hoppas det inte är för mycket folk där som skrattar åt mig ;-)

Till helgen som gick... Lördagen startade med (alltför) pigga barn kl 5:20. Lite för tidigt för min smak, men vad gör man... Det var bara till att upp och hoppa. Blöjbyte, påklädnad, frukost och bus följdes av att båda barnen däckade vid 8:30. Skönt med lite andningspaus, men jag hade ju inte tid att vila jag. Passade istället på att lägga ut lite på tradera och städa upp här hemma. Sova kan jag ju göra en annan gång (eller inte). Har svårt att vila när jag är ensam med båda barnen. Kan inte riktigt slappna av eftersom jag vet att de kan vakna närsom. Eller tja jag kan ju slappna av, men jag vet ju inte hur länge jag kan vila och det gör att jag hellre gör nåt annat.

9:30 väckte jag wilmer och packade in bägge barnen i bilen. Vi styrde kosan mot Sofieberg för att plocka upp Caroline. Vidare till eurostop för lite shopping och fika. Caroline konstaterade ganska snabbt att mysfika med 2 småbarn är lite annat än mysfika utan 2 små barn... Men mysigt hade vi iallafall :-) Shoppingen resulterade i present till syssling Alice som fyllde 9 igår, 2 bh till mig för 99kr styck, rosa fina mockasiner till Ronja 20kr, fina vår/höstskor kavat till Wilmer 70% rea så jag är väldigt nöjd med mina fynd. Köper väldigt sällan kläder och annat till ordinarie pris nu för tiden, så det känns extra kul när jag hittar sånt jag verkligen vill ha på slutrean :-) Har slutat att gå i affärer när det inte är rea, vet ju att jag bara hittar massa saker jag vill ha... Det får vi ta när jag jobbar igen och vi har 2 hela löner istf föräldrapenning!

Eftermiddagen gick åt till att förbereda kvällens trerätters som jag berättat om tidigare. Jag återkommer med bilder och recept! På kvällen kom Caroline och David och förgyllde med sitt trevliga sällskap. Vi åt gott, tog promenad till ica för godis, såg melodifestivalen och hade allmänt trevligt. När de gick vid halv elva så var det sängdags för 2 trötta föräldrar....

Igår söndag var Marcus lite krasslig så det blev en lugn fm. På em var jag och Wilmer först på kalas hos Alice och sen på familjegudstjänst i Snöstorps fina kyrka. Det var dags för bibelutdelning för kyrkisbarnen och Wilmer var så duktig och gock fram till prästen alldeles själv för att ta emot sin "bok". Han var trött men glad. Jag är så stolt över vår lille (store) kille som är så duktig och modig!

Hoppas att denna vecka blir minst lika bra som förra. Höjdpunkten blir ju utan tvekan lördagens utflykt till göteborg och melodifestivalen med bästa systrarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar