tisdag 15 februari 2011

Tid att tänka

Den tiden som jag har som min bästa "tänkartid" är när jag ligger i sängen strax innan jag ska sova på kvällarna. Brukar försöka att komma i säng vid 22-tiden så har jag förhoppningsvis 8 timmar tills jag ska upp igen. Innan jag somnar ligger jag ofta och funderar över allt mellan himmel och jord. Mest sånt som berör mig själv såklart. Mycket om hur livet är som småbarnsförälder.

Den här tiden vill jag kalla lite för egentid eftersom det inte är så ofta det blir egentid och oftast får jag faktiskt ligga lite ensam, utan några barn som ligger och sover alldeles intill. Fast å andra sidan är det ju mysigt också, fast på ett helt annat sätt. Jag har märkt att jag inte ligger och funderar lika mycket när jag inte ligger ensam. Har jag tex en liten Wilmer bredvid mig så ligger jag istället och njuter av att ha den stora lyckan av att vara hans mamma. Så mysigt, så det är det inte mycket som slår!

Snart är det dags att gå till sängs efter denna dagen. Jag blir antagligen ensam i sängen, eftersom Marcus ser fotboll, Wilmer sover i sin säng och jag ska snart bära upp en sovandes Ronja till hennes säng. Får se vad det blir som kommer att snurra runt i mitt huvud ikväll. Tycker det är avkopplande att ligga och fundera för mig själv. Ofta inser jag att eventuella problem har enkla lösningar och att jag är så lycklig som lever det liv jag lever.

Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar