tisdag 15 februari 2011

5 km

Träningen går framåt. Jag har varit duktig och kom iväg till gymmet 3 gånger förra veckan och var där i förmiddags. Tänkte ha som mål att träna minst 2 gånger i veckan, helst tre. Sen får jag se hur många gånger som blir gym och utelöpning när våren kommer på riktigt. Blir nog 2 gånger styrka och 2 gånger utelöpning. Det svåra är bara att få till tid som passar. Men än så länge så känns det bra och jag har planerat in tider som det ska tränas på. Jag blir mer motiverad om jag redan innan bestämmer när jag ska träna: så är jag förberedd och klarar inte av att inte träna när jag bestämt mig för att jag ska...

Mitt stora mål, förutom det självklara att jag ska må bra, är göteborgsvarvet som går av stapeln 21 maj. 3 månader dit och 16 km bort, från de 5 km som jag sprungit som längst hitills... Jaja, jag har endast sprungit på löpbandet två gånger så jag är trots allt nöjd med mina 5 km. Mitt första mål är att springa 1 mil och det ska uppnås senast 15 mars. Det ska jag klara! Tänkte springa 6/7 kilometer vid nästa träningstillfälle på löpbandet och sen får det bli lite intervallträning innan jag kör längre sträckor. Känns så kul att ha ett mål och att planera för hur jag ska nå det :-)

Idag har jag även kört ett helt styrkepass. Kändes i armarna efteråt vill jag lova. Jag gick direkt från gymmet till babysim med Ronja. Eftersom armarna kändes som spaghetti fick det bli Marcus som tog det största ansvaret i bassängen. Innan babysimmet värmde jag upp i vattnet genom att simma 200m. Tänk vilken lycka att jag har simningen också i mitt gymkort. Får se till att komma iväg och simma lite också. Funkar ju faktiskt utmärkt att först gymma och sen simma. Ganska skönt att simma efter att ha sprungit och styrketränat. Får bli fler gånger (fast lite längre då såklart).

Nu är det snart dags för kalas. Marcus syster Marika fyller 30 idag så vi ska fira henne. Grattis grattis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar