fredag 4 februari 2011

effektiv!

Ibland hinner man med mer än annars... Denna morgon är ett sådant tillfälle.

Klockan är nio och jag har klätt och matat oss alla tre, plockat undan frukosten, gjort desserten till lördagens trerätters och förberett en paj till lunch. Känns så skönt att ha det gjort så kan jag bara njuta av sällskapet som kommer om ca 30 min!

Fredagarna brukar kännas långa eftersom marcus oftast jobbar 6:45-18:15 och inga aktiviteter står på schemat. Men just idag är ingen vanlig fredag! Vid halv tio tio kommer Tilda med Moa och Molly på besök, de stannar över lunchen och vid halv tre tre kommer marcus hem eftersom det är hans korta fredag. Värsta lugna och mysiga fredagen med andra ord :-)

Till lunch blir det en paj med rökt kalkon, broccoli, champinjoner och lök. Hoppas det ska falla alla i smaken.

Och så trerätters på lördag alltså! ska bli sååå gott (hoppas jag). Till förrätt blir det pepparrotssoppa med varmrökt lax, varmrätt blir kyckling i röd curry med bland annat bambuskott och haricot verts och desserten blir kaffecheesecake. Alla tre rätterna ska premiärlagas så det återstår att se hur de smakar. Jag återkommer med bilder och recept om de är något att ha ;-)

Varför trerätters undrar ni? Jo på lördag är det äntligen dags för en av årets höjdpunkter, melodifestivalen :-D ;-) Töntigt schlagernördig som jag är så är ju detta något vi inte missar. Och kvällen till ära får vi sällskap av Caroline och David. Längtar!!

Nu ringde klockan för cheesecaken....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar