onsdag 16 februari 2011

njuta tillsammans

Har blivit bättre på att stanna upp och njuta av livet istället för att alltid fixa och trixa med allt som behöver göras. Så skönt att bara sitta för mig själv vid datorn, läsa en tidning eller leka med barnen ostört. Tyvärr blir det ju inte alltid så mycket tid över till de första exemplen, men desto mer uppskattade är de när de väl inträffar.

Just nu sitter jag här med mitt kaffe och ser på min lilla prinsessa som sover bredvid mig på soffan. Hon var trött, men tjurig och jag vet inte alls hur länge hon sover så därför satte jag mig snabbt i soffan med min kopp och dator!

Å vad jag längtar till när jag och Marcus ska få en hel helg för oss själva. Ska bli så skönt att få sova ostört, äta frukost i lugn och ro och bara vara TILLSAMMANS. Det är ju så numer att jag får ju egentid iväg från barnen, men vi har inte mycket partid. Barnen somnar inte förrän ca 20 på kvällen och då är vi i regel trötta och det är ju heller inget tillfälle att kunna göra nånting på. Jag kan sakna möjligheten att ta en sen kvällspromenad, att spontanåka in till stan, äta ute eller bara inte behöva planera planera planera om vi ska göra nånting bara vi två. Så därför ska det bli så skönt att få en helg tillsammans just bara vi två. Det enda som är bestämt och bokat är hotellrummet. Sen får vi se vilken tid vi åker, var vi ska äta, vad vi ska göra osv när det väl är dags. Ska bli SÅ otroligt skönt.

Inte för att jag inte trivs med det liv jag lever. Planeringsmänniska som jag är så tycker jag oftast att det tvärtom nästan är bra att ha barnen så jag liksom måste planera. Och som jag skrivit tidigare så skulle jag inte för något i världen byta bort mitt liv mot ett annat. Men detta gör å andra sidan inte att jag inte längtar efter sådant som vanligtvis inte inryms i mitt liv. Sådant som vi kunde göra innan barnen och sådant speciellt som tidigare var så självklart men numera är lyx. Känns bara bra på nåt sätt att vi faktiskt uppskattar de små sakerna mer nu, för det krävs inte lika mycket för att jag ska bli nöjd :-)

Ikväll ska jag på meandi-party hos Tilda. Kliar ju alltid väldigt i fingrarna på dessa partyn, men jag brukar vara väldigt bra på att stå emot. Just idag tänker jag dock shoppa lite. Har sålt lite kläder på tradera och dragit in pengar som delvis får gå till nya kläder till barnen. Tänk så glada de kommer bli ;-) Ronja får följa med på partyt och Wilmer lämnar jag hos farmor. Blir lite stojigt att ta med båda barnen och jag vet ju att wilmer får minst lika skoj ändå :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar