onsdag 16 februari 2011

Hjärtansmiddag

I måndags var det ju alla hjärtans dag. Jag som älskar alla högtider är ju givetvis förtjust i även denna dag. Jag ser det inte som ett måste eller som ett kommersiellt jippo, jag ser det som ett tillfälle i vardagen att göra något lite extra. Det blir ett tillfälle som ges utan att jag själv behöver ta tid till det liksom. Blir så lätt annars att det bara rullar på som vanligt.

Dagen till ära gjorde vi inget annorlunda, inga dyra presenter, men det vi gjorde var att lyxa till kvällen med lite trerätters middag. Lyxigt att få både förrätt och efterrätt en vardag och ännu mer lyxigt att jag slapp göra varmrätten eftersom Marcus tog sig an den. Nedan finns bilder på de tre rätterna. Inga recept, så det får ni efterfråga om ni vill ha. Och jag ursäktar om de inte är de bästa av bilder. Den dag jag får råd ska jag köpa mig en systemkamera...


Hjärttoast med krabbröra


Laxfilé med fetaost och tomater med knapriga potatischips


Mango- och hallonglass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar