tisdag 8 februari 2011

gymtest

Så var första och andra steget mot en vältränad kropp tagna. Igår var jag på min instruktion och köpte efter det ett årskort på Actic. Har valt det gymmet främst pga läget och att det är både sim och gym. Jag är inte särskilt intresserad av styrketräning, men inser att jag måste komplettera min konditionsträning med styrka för att kroppen ska klara den påfrestning som göteborgsvarvet innebär. Jag fick ett program med 10 olika övningar. Inget komplicerat så det ska förhoppningsvis gå bra.

Nu känner jag mig laddad till tusen och ser fram emot att komma igång. Eller rättare sagt ser jag fram emot att "ha kommit igång efter några gånger". De första gångerna vill jag ha avklarat för att känna att jag kommit in i det, hur det fungerar, när det är bra tid att gå dit osv...

Idag blir det nog dock ingen träning. Om en timme ska jag på babysim, sen blir det lunch och i em ska vi bla till tippen, handla mm. Första passet blir på torsdag. Imorgon är marcus borta 5:45-18:45 så det blir ingen tid över på dan och jag känner inte för att gå dit en kväll med massa folk första gången. Hade varit skönt om jag kunde vara osynlig ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar