torsdag 26 maj 2011

Vem är du lilla bebis?

Visst är det lite konstigt när ett nytt liv kommer till världen?! Eller konstigt kanske är fel ordval, men det tar lite tid att vänja sig. Nu tänker jag inte på mina egna barn, utan mer andras. Mina egna barn har jag ju hunnit lära känna 9 månader innan de tittat ut plus att jag ju träffade dem så fort (nästan iallafall med Ronja) de var ute. Men andra bebisar. I familjer som man vant sig vid att de har en speciell konstellation, så är det hux flux en till.

Anledningen till mina funderingar är att mina kära vän Isa fick sin andra dotter igår. Grattis grattis grattis!! Jag har liksom vant mig vid att de är 3 och att det är just de tre. Jag har vetat att det är en bebis på g, men det känns så märkligt nu att det är 4, och jag har ingen aning vem den lille nya krabaten är. Hoppas det känns bättre när jag får se henne. Ska bli riktigt mysigt att få träffa en alldeles ny liten bebis, så jag har nåt att se fram emot :-) Fast sugen på en egen ny liten är jag inte! Bara så ingen tror nåt annat...

Annars så håller jag just på att laga 2 desserter till lördagens partaj. Vi har en liten grej vi kör på marcus sida av släkten en gång i halvåret, där vi först spelar bowling och sen äter gott tillsammans på kvällen. Denna gång är det vår tur att ha tillställningen hemma hos oss. Det ska bli riktigt mysigt hoppas jag, fast det är ju lite att stå i innan.

Ikväll blir det fotboll. Årets enda besök på örjan för min del. Det är givetvis blåvitt som kommer på besök och det ska hejas från de bästa platserna som vi har via jobbet. Heja blåvitt!

Heja blåvitt, heja blåvitt, nu ska vi mot toppen gå.... (Wilmers favoritsång ;-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar