söndag 8 maj 2011

Fullt fokus!

Nu när det börjar närma sig den 21 maj är jag fullt fokuserad på Göteborsgvarvet och vardagen ställs om för att det ska gå så bra som möjligt. Haha, känner mig som värsta nörden och lite halvt manisk, men det bjuder jag på. Vill ju bara att det ska gå bra och vill vara så bra förberedd som möjligt.

Med 2 veckor har jag gett mig själv godisförbud, alkoholförbud och en lite lugnare men välplanerad träning. Maten är även den välplanerad, med extra kolhydrater sista dagarna. Ska bli så kul, och jag vill lite mest ha det gjort. Inser att jag kommer vara äckligt nervös innan startskottet går, så mest av allt ser jag fram emot när jag sprungit en bit. Har sett en film på adidas webbsida där de filmat banan, känns gott att ha fått en liten bild av bansträckningen mer än på en karta.

Idag blir det lite löpning (5 km) och styrketräning. Har inte tränat på 2 dagar sen de 2 milen i torsdags. Märkligt att jag kan känns mig onyttig och otränad bara för att jag inte tränat på 2 dagar. Annat var det för några månader sen...

Nu blir det lite städ och annat här hemma innan gymmet öppnar först kl 11. Inga bra öppettider för småbarnsföräldrar ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar