onsdag 16 mars 2011

sjukt var det här...

Blev väckt inatt vid 0-tiden av att Marcus kommer in och säger nåt. Jag tycker först att han säger att Wilmer har kräkt, men fattar snart att det är han som kräkt... Så upp ur sängen, blåsa upp extrasängen och bädda till sjuklingen, bära in Wilmer till vår säng och säga godnatt till Marcus som fick tillbringa natten i Wilmers rum, medan jag och barnen sov i vårt.

Trodde verkligen att resten av familjen klarat sig. Wilmer kräktes ju bara 1 gång i söndags, hade 38 i feber i måndags, men har sen varit som vanligt och ätit som vanligt... Men vi hade tydligen fel :-( Hoppas nu bara att jag och Ronja klarar oss!

Det blir mao en lugn dag idag. Jag hade tänkt fixa lite idag medan Wilmer var hos fia, men det får bli en annan dag. Vi har iallafall kommit ut en sväng i det fina vädret tillsammans med Tilda och Molly. Skönt!

Nu ska jag underhålla min son som känns lite understimulerad efter att ha varit hemma från fia 2 dagar och kyrkis 1 dag. Tur att han iallafall fick busa av sig med Caroline igår. Apropå det så var filmen bra, kommer inte ihåg vad den heter, men det var den med Matt Damon... Kan rekommenderas!!

1 kommentar:

  1. Oj va det skrivs här! =) Kul att läsa!
    Hoppas M krya på sig och att ni andra håller er friska. Magsjuka måste vara det värsta...

    SvaraRadera