måndag 21 mars 2011

åter till vardagen!

Så var det måndag igen! Just denna måndagen har inte blivit som alla andra måndagar dock, inte helt iallafall. Har ju varit sjuka hela familjen utom Ronja den senaste veckan så det är mycket som inte hunnits med att göra här hemma. Jag har tex inte tvättat sen i tisdags, inte städat vare sig golv, toaletter eller annat och det som vanligtvis görs dagligen eller löpande har blivit ogjort.

Tänkte först att då får jag göra detta idag när jag är hemma med Ronja hela dagen. Men min snälla dotter sa till redan i förmiddags att det skulle jag inte alls. Hon vaknade efter sin sovstund redan kl 10 så sen var det liksom ingen idé. Fast jag var ganska nöjd för det. Känns som att det behövdes lite vila också. Jag har trots allt tvättat 2 omgångar, fixat med disken, plockat och skrivit matlista och ska dessutom storhandla ikväll. Skönt att iallafall Ronja inser att alla måsten inte alltid är just måsten.

Om ca 30 min kommer M hem från jobbet och avlöser mig så jag kan hämta Wilmer. Hade det varit fint väder idag hade det sen blivit 9 km på galgberget, men med tanke på vädret så hoppar jag det. Är så lerigt och halt på slingan nu efter kyla och snö. Funderade först på gymmet, men det är så mycket folk där vid 16-tiden så det hoppar jag. Kände mig lite lat, men insåg samtidigt att det kan vara bra med en vildodag. Jag sprang ju trots allt 7 km igår efter att ha haft uppehåll pga magsjukan. Det enda lilla "problemet" är dock att min tanke är att springa milen denna veckan så nu vet jag inte riktigt hur jag ska lägga upp veckans träning för att den ska bli bra. Värsta problemet eller hur ;-) Knäppt hur träningsberoende man kan bli så snabbt. Fast å andra sidan har jag ju inte riktigt något val...

Nu ska jag ta nåt att äta så jag orkar eftermiddagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar