fredag 17 juli 2009

Trixigt att fixa när man är ensam med bebis...

Sitter just nu och klurar ut hur jag ska gå vidare med dagen. Har en del som behöver fixas här hemma och förberedas inför Jens och Idas bröllop imorgon. Vilken tur att jag inte är inblandad mer i bröllopet än att vara gäst, för det räcker mer än nog idag. Inser så smått hur mycket det kommer bli när det är dags för en själv.... Kanske bra att vänta lite ;-)

Det som ska göras är att kolla så allt är framme (kläder, skor, hårgrejer etc), fixa paket, förbereda grillning inför ikväll, fixa pastasallad inför imorgon, fixa Wilmers saker inför barnpassning, duscha, öva på vår lilla "grej" mm. Kanske inte låter så mycket och det är det kanske inte egentligen. Men det blir genast så mycket trixigare när man är ensam hemma med en liten Wilmer. Vissa grejer är inga problem, men det är svårt att göra saker där man inte vill bli avbruten (som tex att måla naglarna). Usch vad jag låter som värsta fåfänga mamman! :-)

Jaja, en del är redan fixat. Nu till ett problem: det finns vissa saker som är svåra att göra när w är vaken, men det blir nästan ännu svårare att göra det när han sover eftersom jag inte vill riskera at han vaknar... Dilemma! Kom just i skrivandes stund på att det hade passat att duscha nu, men inser att jag kanske vill vänta till senare... hmmm.... ilandsproblem eller vad ;-)

Nåväl, det ska iallafall bli roligt att gå på bröllop imorgon. Vi har ju dessutom dragit ut på det hela lite så det blir ännu mer fest! Redan ikväll blir det grillning här hemma med systrarna 3, marcus, mamma och wilmer. Imorgon fm kommer sedan systrar 2, david och mamma hit igen och då blir det frisering, och uppklädning inför bröllopet. Då kommer det även att serveras lite somrig pastasallad och uppfriskande vin! Smarrigt värre va :-)

Sen är det dags för bröllop kl 14 och resten av dagen/natten. Jag önskar Jens och Ida en fantastisk bröllopsdag och ser fram emot att dela den!

trevlig helg på alla - hoppas er blir lika trevlig som jag hoppas min kommer bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar