måndag 20 juli 2009

Jens & Idas bröllop



I lördags var det dags för bröllop mellan Jens och Ida - och vilket bröllop det var! Brud och brudgum var sagolikt vackra och det sken om dem hela dagen.

Själv började dagen som en helt vanlig dag med Wilmer-grejer, men sen kom Therese, Caroline, David och Mamma hit vid 11 för frisering och övriga förberedelser. Det är riktigt kul att få känna sig riktigt fin. Det blir ju inte för ofta nu för tiden, inte minst sen jag blev mamma. Men samtidigt så har jag ju wärldens wackraste son så det är inget jag gråter för egentligen. Men det gör det ännu mer roligt och spännande när man väl får tid och chans till att piffa till sig på riktigt. Jag känner att jag uppskattar det betydligt mer nu än jag gjorde innan.

Nog tjatat om det.... Vi fixade alltså iordning oss gemensamt hemma hos oss innan det blev en bilfärd i värsta regnovädret till Harplinge kyrka. Väl framme vid kyrkan duggade det bara lite lätt och lagom tills brudparet skulle traska in i kyrkan så slutade regnet, är det inte magiskt så säg! Vigselceremonin var jättevacker och det var inte många torra ögon, själv hade jag inga iallafall, riktigt vackert!

Efterföljande fest som hölls i Grötvik var också den sagolik, med massor av jättefina tal och många tårar, men framförallt mycket skratt. Roligare kväll får man leta efter! Jag har valt ut lite bilder, och eftersom det här ju är min blogg så är det många bilder på mig själv, haha ;-) Fast de vackraste på festen var ju självklart utan tvekan brudparet själva och jag är så tacksam att jag fick vara med och dela dagen med er, Jens och Ida. Se bara så vackra de är på bilderna! Och ska jag vara helt ärlig så kan inte ens en fotofantast som jag på något sätt fånga hur vackra de var i verkligheten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar