fredag 24 juli 2009

Äntligen semester!

Nåja, inte för mig själv, men för Marcus! Så skönt det ska bli att vara hela familjen samlad i hela 3 veckor! Känner redan att det kommer att bli så bra :-) Wilmer och jag började dagen med att hälsa på hos Tina och hennes fina lille kisse Trulsa. W älskade Trulsa och det kan jag förstå. Tänk en katt som inte springer iväg när man vill klappa den (läs: dra i). Wilmer satte sig genast ner bredvid Trulsa och sa "tatten". Vilken stolt mamma han fick då! Tänkte att det kanske var så att han bara trodde att det var Casper som var "tatten", men vår smarta son är inte dum han, utan har insett att det finns fler "tatter" :-)

Efter en kort men mysig fika hemma hos Tina var det dags för att hämta upp semesterfiraren på Maxi. Vi åkte sedan raka vägen ut till Östra Stranden där vi spanade in det nya handikappbadet. Så fint det var!! Där kommer vi spendera flera (jag hoppas på solig semster) dagar de närmsta veckorna. Vi spelade sen en runda minigolf medan W snällt satt i vagnen och tittade på som vanligt. Vi avrundade sedan äventyret med en glass innan det bar hemåt. Vi hann precis sätta oss i bilen innan himlen öppnade sig.... Tänkte att det kan ju regna när vi ändå bara ska hem och mysa, så kan det vara fint sen!

Nu blir det myskväll här hemma med hemlagad pizza: lax&ruccola till mig och kebab till marcus. Detta blir serverat med varsitt glas rött på vår altan, kan inte bli mycket mysigare :-) Ser fram emot denna förträffliga start på semestern!

Får se hur mycket uppdaterat det blir de kommande dagarna, men annars så njuter jag bara av semestern!! (jag tänkte dock återkomma med bilder på Wilmer och Trulsa så fort jag lagt in dem på datorn)

Trevlig sommar på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar