tisdag 7 juli 2009

Datoriserade tankar

Tänk om man kunde koppla ihop sin hjärna med sin dator. Va smidigt det hade varit. Har så många tankar och funderingar som jag skulle vilja få ner här på bloggen, men problemet är att de allt som oftast kommer till mig precis när jag ska sova. Givetvis så är tankarna borta när jag nästa dag sitter vid datorn... Va lätt det hade varit om det istället fanns en koppling mellan hjärnan och datorn som fick in alla mina tankar och funderingar så som det verkligen är istället för att jag ska försöka omvandla dem till ord.

Det är ganska fantastiskt hur många bra idéer man (iallafall jag) får när det är sovdags. Tror nästan att jag skulle kunna lösa världsfreden om den låg i mina händer då... Nej men skämt åsido. Det är lite synd att man inte tänker lika klart, lugnt och strukturerat annars som jag gör precis när jag ska sova. Allting ter sig så mycket enklare då. Den senaste veckan har jag tex löst hur vi ska få ordning på vår oreda härhemma, skrivit ett tal till en väns bröllop (som inte ens är planerat än ;-)) och kommit på en massa lösningar på diverse "problem".

Nä, nu får jag väl ta tillfället iakt att lägga mig och vila lite när Wilmer sover i sin vagn. Får se vad det blir för problem jag löser denna gång....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar