måndag 17 januari 2011

tick tick tick tick

ja ungefär så är det nu, tiden tickar väldigt fort, inget tick tack här inte!

Visserligen kan det kanske vara skönt nu när slasket ute blir värre och värre - skönt om tiden går fort till sol och värme. Jag ser fram emot våren när jag kan sitta ute med min kaffekopp och bara njuta!

Idag är en lugn dag med lite ärenden och lite slapp. Just nu är det maxslapp medan Ronja sover på altanen. Hon somnade på vägen hem från fia så jag satte ut henne och passade på att röja upp i köket innan jag satte mig med datorn här i soffan. Känner mig både duktig och slapp på samma gång. Duktig som fixat innan jag satte mig här och för att jag passar på att slappa lite när tillfälle ges, och slapp för att jag inte fortsätter att göra nytta. Men jag tänker att det är bättre att njuta lite istället...

Årssammanfattningen över 2010 är på g, jag har den i ett annat dokument på datorn, kommer i veckan! Det var verkligen spritt på året vad som hände, vissa månader var det intget alls och vissa var det massa. Precis som jag vill egentligen, det är skönt att ha lite oplanerat efter mycket bestyr...

nu ska jag surfa lite innan prinsessan vaknar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar