onsdag 19 januari 2011

funderingar

En sak som är jobbig med att vara föräldraledig är att det blir mycket tid för att tänka. Att tänka, veckla in, förstora och tänka lite till... Små problem blir lätt stora, får många olika utvägar eller omvägar. Det kan kännas skönt ibland att ta en lång promenad och rensa tankarna, men får man för mycket tid blir det lätt tvärtom. Det blir för mycket tankar helt enkelt, för många funderingar, frågor och saker att bekymra och oroa sig för.

Ett ilandsproblem kanske, men det är lätt att dessa funderingar tar för stor plats och gör att livet påverkas i för hög grad. I dessa fall är det bra med en sambo som oftast tar ner mig på jorden snabbt. För han orkar inte fundera, han tycker att problemen inte finns - och det gör de oftast inte. Inte mer än i mitt huvud iallafall. Egentligen är det oftast saker som jag inte kan, eller behöver, påverka. Saker som löser sig av sig självt, eller iallafall löser sig på ett eller annat sätt.

Just nu känns det tomt, tomt efter att ha skrivit av mig lite. Jag insåg att det faktiskt är ilandsproblem, men som sagt de får mig ändå att klura och fundera och känna mig lite olustig. Men just nu känns det som sagt bra. Ska ta till vara den känslan och brygga lite kaffe medan min prinsessa sover i sin vagn. (Eller "memme ronne van" som wilmer hade sagt)

hej svej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar