onsdag 26 januari 2011

Dagsutflykt till Göteborg

Jag hade visst lovat att lägga ut bilder från min och barnens utflykt i fredags, som det kan gå...

Det hela började med att jag i torsdags kväll funderade på vad jag skulle göra ensam med barnen hela fredagen. Inga att träffa och kallt och halt ute... Funderade på om kanske syster/moster Therese i göteborg kanske hade en dag över att träffa oss och blev så glad när hon gärna ville ha oss på besök :-)

8:00 lämnade vi hemmet efter långa förberedelser kvällen innan. Insåg ganska snabbt att det blir ett litet projekt att åka på storstadsutflykt med 2 små barn. Först åkte vi buss till tåget och sen tåget till göteborg. Wilmer var i ett lyckorus på tåget och sprang runt och provsatt de flesta stolarna som fanns i den, förutom oss, tomma vagnen. Väl framme i göteborg, en resa som Ronja sov sig igenom, så möttes vi på perrongen av Therese. Tur att jag förberett Wilmer denna gången, för nu fick hon ett stort leende när hon kom gående. Han är lite skeptisk mot överraskningar den där wilmer, även om det är roliga sådana så därför försöker vi att alltid förbereda honom innan så han vet vad som kommer att hända.

I göteborg hann vi med att äta, shoppa, gå i slottskogen och åka spårvagn. Just spårvagnen och slottskogen var wilmers favoriter. Hamburgaren på max var iofs också väldigt poppis. På slottskogen fastnade han snabbt för sälarna som simmade i vattnet och pingvinerna som "skakade rumpa". Vi hade även "kalas" i form av fika med äppelmer, det har han också tjatat om en hel del efteråt.

Ronja satt nöjd i vagnen mest hela tiden, så länge den rörde sig i allafall. De skötte sig verkligen exemplariskt båda barnen och det var en supermysig dag vi fick till!

När vi satt oss på tåget hem var vi lagom trötta alla tre. Jag ringde Caroline och blev såå lycklig när det visade sig att hon tänkt ta tåget innan oss men stannade i varberg en halvtimme extra så vi fick sällskap halva vägen. Det var en lättnad att se henne vill jag lova. Skönt att få lite avlastning när vi var så trötta. Strax innan 19 steg vi in genom dörren igen, trötta men glada efter en lång och händelserik dag.

sammanfattningsvis hade vi en helt fantastiskt mysig dag. Jag längtar redan till nästa gång!

En lycklig Wilmer testar sätena på tåget

Wilmer & Therese spanar in sälarna

Mys

På väg hem - visst ser vi pigga ut!

1 kommentar: