fredag 12 november 2010

vila

Ronja sover. Jag fick lägga henne i vagnen och köra in henne på lekrummet när vi skulle äta. Så svårt det kan vara att få barnen att sova när man är ensam med båda! Idag har jag haft tur med Ronja iallafall (so far...). Wilmer vill ju inte direkt vara tyst för att lillasyster ska sova och Ronja vill ju inte missa nåt så det blir lätt en svår ekvation. Nu sover hon iallafall och jag har parkerat Wilmer i soffan med nappen. Får se om han somnar med tanke på att vi inte gjort så mycket idag. Reservplanen om han inte somnar i soffan får bli en eftermiddagslur i vagnen när marcus kommit hem.

Han är lite lagom snäll ibland den där wilmer... blev så sugen på frusen cheesecake innan. Jag brukar göra med lime, men det hade vi inte hema så det fick bli med citron. Hoppas det går bra det med. Frågade i vilket fall wilmer om han trodde det skulle bli bra medan jag bakade. Till svar fick jag ett klart och tydligt "NEJ!". tack för den ;-)

nu ska jag surfa lite istället för att knappra på tangenterna, är någon som blir för nyfiken då....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar