onsdag 3 november 2010

sugen

nackdelen med att försöka gå ner lite i vikt är ju att man inte kan unna sig godsaker på samma sätt som i vanliga fall. och för en som har ett sötsug som jag så är detta ibland väldigt jobbigt! :-)

jag är inte den som har svårt att hålla vikten eller äta nyttigt i vanliga fall, så därför kan jag i normala fall unna mig lite gott emellanåt utan att det påverkar. Men det blir ju inte riktigt samma sak nu.

Har på de 3 första veckorna gått ner 2,5 kilo. Jag ligger därmed lite efter "målet" på viktklubb, men jag har iallafall nått det första delmålet, underbart! nu känns det lite tyngre, men det går ju i vågor som allt annat. Känns skönt iallafall att det går åt rätt håll. 5 kilo kvar till ursprungsvikten och några extra till mitt slutmål. Får se när det uppnås, men jag har satt upp riktmål i vår nångång.

Nu har jag precis ätit lite rester av chili con carne, mumsigt. Ronja sover så jag ska se om jag hinner dricka lite kaffe innan hon vaknar. Risken är dock överhängande att hon vaknar i samma sekund som jag sätter mig ner för att dricka första slurken. Hon är lite lättväckt lilla stumpan...

apropå suget så är det iallafall lite mindre nu när jag ätit, tur att det hjälper!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar