måndag 1 november 2010

upp och ner - ner och upp

Just nu är det ner. Usch vad jag kan svänga i hur jag mår. I lördags kände jag mig så lycklig och tänkte på allt positivt som finns runtomkring mig och skattade mig lycklig över allt jag har. jag fick bevis på bevis som gjorde att jag kände mig uppskattad och lyckligt lottad.

Idag känns det tvärtom :-( Inget särskilt, mest bara småsaker och egentligen ingenting att hänga läpp över. men hittills har det mesta gått mot mig idag. När man är i den sits jag är just nu, med två små barn omkring mig mest 24 timmar om dygnet, lite sömn, mycket skrik osv så är det inte svårt att rubba det positiva tänket. Det är inte mycket som krävs för att jag ska trilla över på fel sida...

usch, snälla gör att jag går över till sätt sida snart. Ska strax mata ronja, sen blir det en långpromenad i skogen. Det brukar hjälpa, hoppas det gör det även idag...

(se inte detta som att jag vill att nån ska tycka synd om mig, för det vill jag verkligen inte! jag är egentligen lycklig och enormt tacksam för mina två underbara barn osv men ibland så hjälper liksom inte det... Misstänker att det mycket beror på sömnbrist, oregelbundna rutiner mm)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar