lördag 6 november 2010

sova? varför det?!

idag är det lite tröttigt och huvudvärken ligger och moler lite sådär fint hela tiden. Försöker dämpa den med kaffe, får se om det funkar ;-)

Ronja har feber (troligtvis efter vaccinationssprutorna i onsdags) och sover således lite sisådär, vilket i sin tur medför att hennes föräldrar sover ännu sämre. Men jag ska väl inte klaga som vanligt, vi har det bra i vanliga fall och i vilket fall som helst så går det över. jag har dock alltid varit en sån som behöver lite extra sömn och detta var det stora orosmolnet innan jag fick barn. Hur skulle jag klara mig med så mycket mindre sömn? MEN det gör man, jag lovar!

Idag gick vi iallafall upp strax efter 6. M hade redan cyklat till jobbet så det är jag och båda barnen hemma. Nu är båda barnen ombytta, wilmer duschad, alla 3 matade och nu är det lek resp datortid på schemat. Och klockan har inte ens slått åtta....

Idag skulle det blivit tjejmiddag för mig och 40-årskalas för resten av familjen. Nu är tjejmiddagen inställd pga sjukdom och Ronja får stanna hemma från kalas pga febern. Så det blir en mamma-dotter-kväll ikväll medan m och w går på fest. Fast jag ser det positivt och känner att det kommer bli lugnt och skönt med bara vi 2 hemma en hel kväll :-)

nu ska jag fixa undan det sista i köket, kanske hörs senare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar