fredag 3 december 2010

vinterpromenad

Idag är det fredag. Fredag brukar betyda regn. Idag betyder det snö - mycket bättre! Tror verkligen inte att det skulle slå mycket fel om man döpte om fredagar till nederbördsdag. Det har regnat eller snöat varje fredag sen i slutet av sommaren känns det som. Kanske lika bra det visserligen eftersom jag annars antagligen inte hade dragit ut barnen i regnet om marcus hade varit hemma....

Idag snöar det visserligen knappt nämnvärt, men ändå. I förmiddags när vi gick ut jag och barnen så snöade det inte alls. Och det klagar jag verkligen inte alls på. Inte med tanke på att kläderna sen ska tas av inomhus - och snö betyder vatten när det blir varmt...

Vi tog syskonvagnen och pulkan med oss och gick ner för att mata fåglarna. Wilmer i pulkan, Ronja sovandes i vagnen och jag gick. Underbart och smidigt när alla är glad och nöjda utan större ansträning. Ronja är lätt att ta på än så länge och Wilmer tycker det är kul att gå ut så hans overall åker på lätt (oftast).

Han tycker om att åka pulka wilmer. Även om det kanske inte syns på honom alltid. Han är lite lik sin pappa där. Han ler inte i onödan, men nöjd är han ändå. Han säger däremot till bestämt när han inte är nöjd, så sitter han tyst och fundersam så är han i regel nöjd. Får man dessutom ett snabbt "mm" till svar när man frågar om det är kul, så litar jag på det ;-)

Nedan följer lite bildbevis:

Påpälsad i pulkan

Matar hungriga fåglar

Wilmer säger till Ronja att hon får hålla sig på sin kant ;-)


Mysfrukost framför julkalendern

Ronja med Wilmers gamla hjälm :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar