fredag 10 december 2010

drömmer mig bort

Ibland kan jag tycka det är skönt att drömma mig bort ett tag. Gjorde det precis nu, under frukosten. Ronja sov i vagnen utanför (väl påklädd och omfiltad i kylan), Wilmer såg på Nalle Puh och jag fick en underbart lugn och god frukost alldeles själv i köket. Tänk att det kan vara så lyxigt - att få äta själv i lugn och ro. Skönt på nåt sätt att nåt så litet kan vara så stort.

Det jag skulle komma fram till var min lilla flykt från vardagen. Jag hade missat att ta in tidningen innan jag satte ut Ronja och eftersom jag inte ville riskera att väcka henne genom att öppna dörren i onödan så tar jag tidningen senare. Istället tog jag ner Bingolottos julkalender som sitter på kylskåpet. Just Bingolottos julkalender köper vi varje år, mysigt att ha nåt att skrapa varje dag och fyllas lite av extra förväntan. Jag tittade igenom vinstlistan och såg att chansen att vinna 1 miljon kronor är en på 90 000. Ingen stor fet chans direkt, men jag tillät mig att tänka att jag hade den lyckan. Satt och drömde mig bort vad jag (vi) skulle göra för pengarna. Hur vi skulle berätta för vänner och familj om vår tur osv... och tänkte ut en liten överraskning för familjen på julafton ;-)

Lite dagdrömmeri kan göra livet lite lättare ibland. Jag känner att jag kan behöva en liten flykt från verkligheten ibland och om det bara håller sig till såna här proportioner så kan jag inte se nåt fel i det.

Idag är det en lång ensamdag med barnen. Vet inte riktigt vad vi ska göra. Hade behövt ta mig till rusta, men är inte jättesugen på att gå dit i denna kylan och halkan. Bilen känns lite jobbig med båda barnen, eller ja rättare sagt när vi ska ut ur bilen och in i affären. Får se hur jag gör, kan lika gärna åka dit imorgon. Ronja sover som sagt ute redan nu så hon får iallafall frisk luft. Hade kanske varit bra om även jag och wilmer får lite. Får bli antingen nu efter nalle puh eller på em. får se får se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar