torsdag 9 december 2010

noll disciplin

Sitter och tänker att det är tur i oturen att jag tagit break i min viktjakt nu i december... Var ju jätteduktig när jag äntligen hittade motivation och gick ner mina planerade kilon. Sen tog jag en planerad break över december för att starta om på nytt efter årsskiftet. Jag lände att jag inte vill hålla på att räkna kalorier och tänka på vad jag stoppar i mig nu i julmånaden. Plus att jag ville "belöna" mig lite när jag varit så duktig och istället leva lite "normalt" istället. Det funkar bra skulle jag väl vilja säga. Jag håller min vikt, vilket är målet. Men oj vad jag är dålig på att stå emot frestelser! Jag är ju minst sagt ett godismonster och när jag inte har min disciplin så går det helt fel... Tur att jag är duktig i övrigt och ändå äter bra mat och lagom stora portioner!

Nu har jag precis intagit en liten fin dos av lakritskolor och knäck. Oj, va gott! Tilläggas bör väl att jag egentligen inte är så värst onyttig - jag jämför ju med hur jag borde äta om jag skulle fortsätta tappa kilon.

Nu är reklampausen slut - åter till criminal minds!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar