måndag 6 december 2010

nanny Tejs

Så mysigt det har varit i helgen när Therese varit här! Perfekt med massa hjälp i form av barnpassning på dagarna och underbart mysigt systersällskap på kvällarna. Tänk om varje helg hade sett ut så!

I lördags var vi ute och körde wilmer i pulkan på dagen och kvällen blev "fredagsmys" med tacos ;-) Eller therese ångrade sig lite med att kalla tacos för mysmat efter att ha ätit det hos oss... Fast lite mysigt tror och hoppas jag att hon trots allt tyckte att det var. När wilmer somnat lade vi oss i soffan på varsin sida om en stooor godisskål och tittade på "love actually". Lördagsmys på hög nivå!

Igår var jag, Therese och Wilmer bla på en kort loppistur. Blev dock inte så mycket shoppat, men wilmer fick iallafall en fin polarn-skjorta för 30 kr, så ett fynd gjorde jag allt :-) Gårdagens höjdpunkt får jag dock skriva var kvällens julbord på heagård. Det kanske inte uppfyllde mina förväntningar helt vad gäller utbudet, men gott var det! Jag saknade dock min brie och mina skumtomtar. Tur att vi har en hel burk här hemma :-) Det bästa av allt var ju självklart det finfina sällskapet i form av de två allra bästa systrarna! Tur att vi fick ett bord i vår egna lilla hörna...

Idag är jag hemma med båda barnen. Wilmer var lite trött efter att ha skippat förmiddagsluren i helgen så han tar nu en tupplur i soffan och jag och Ronja sitter i köket. Hon är så duktig nu lilla tjejen och har äntligen börjat äta ordentligt. 3 av 5 måltider består nu av "fast" föda och endast 2 ersättningsmål kvar. Vi tänkte testa att byta ut ersättning mot välling när paketet är slut. Får se om Ronja tycker detsamma...

Nu ska jag mysa lite med världens finaste lilla flicka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar