tisdag 7 december 2010

löjligt gott

Hinner inte skriva så mycket nu eftersom jag har spisen i full gång, men måste ändå dela av mig av mina bedrifter idag!

Idag har det nämligen gjorts smaskigt julgodis och julig kaka, mums! Först gjorde jag och Wilmer mjuk pepparkaka i förmiddags. Wilmer är jätteduktig och häller i alla ingredienser och hjälper mig att vispa med elvispen. Stora duktiga kille. Och så fin han är i sitt bamse-förkläde :-D

När Wilmer vilade gjorde jag knäck själv för första gången. Har inte vågat ge mig på det innan, för jag har tyckt att det verkar så svårt att få den bra. Men så fel jag hade - det var ju lätt som en plätt :-) De blev jättegoda och precis sådär lagom mjuka som jag vill ha dem. Och det bästa betyget fick jag av marcus: "de smakar precis som knäck ska smaka". Och ni som känner honom väl vet att det betyget det går inte av för hackor!! Så de är jag sjukt stolt över...

Nu står lakritskola och kokar på spisen. De smakar löjligt gott så här långt. Hoppas de blir lika goda när de är klara... Nu ska jag hälla upp dem, klara vilken sekund som helst....

Bildbevis kommer, jag lovar!!! :-D

2 kommentarer:

  1. Gärna recept på både knäck och lakritskola också :)

    SvaraRadera
  2. Bilder och recept kommer under dagen! Jag kan avslöja att lakritskolorna blev ännu godare när de var helt klara :-D Risk finns att de tar slut alldeles för snabbt...

    SvaraRadera