måndag 11 oktober 2010

Träning med mål

Nu har jag äntligen funnit lite motivation!

Har försökt att komma igång ett tag nu med att få igång ett lite sundare leverne och viktminskning utan nån större framgång. Planen hittills har varit att försöka komma igång lite granna och sen köra igång ordentligt i januari. Men nu i helgen fann jag äntligen lite motivation att komma igång med en gång. Så nu är det ändrade planer:

Huvudplanen är fortfarande att komma igång rejält i januari, men jag startar redan idag med att gå med i viktklubb för att få en extra sporre och räkna kalorier. Jag känner att jag behöver en extra push för att inte trilla dit. Jag tycker om grejen med att skriva in vad jag ätit och vad jag motionerat och se hur det ser ut i relation till mina mål.

Jag vägde mig för första gången på ett tag imorse. fick faktiskt en positiv överraskning eftersom jag vägde 2,5kg mindre än jag trodde :-) Jag har dock fortfarande 7,5 kg kvar till ursprungsvikten (när jag blev gravid med Wilmer resp Ronja) och 12,5 kg kvar till mitt slutmål.

Dock tänker jag ta en liten "mjukstart". Så nu har jag satt upp ett delmål som ligger 4kg över ursprungsvikten. Detta mål innebär att jag ska tappa 4,5 kg på 5 veckor. Sen tänkte jag ta ett litet break från kaloriräknande över min födelsedag och hela december med julen och allt den drar med sig. Jag känner att det är lättare att komma igång i januari så så får det bli. Vad de exakta målen blir då bestämmer jag i januari, men planen än så länge är att jag ska fortsätta med viktklubb några månader och sen istället fullt fokusera på göteborgsvarvet som ska springas 21 maj 2011.

Lite mycket siffror kanske på en och samma gång. Jag hoppas att det inte blev för rörigt.

Jag kan iallafall stolt meddela att den första dagen med viktklubb startat bra. Jag har både ätit och motionerat ordentligt - skönt att komma igång direkt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar