måndag 4 oktober 2010

ny vecka

Så var det måndag igen...

Känns som att veckorna bara rusar fram, snart kommer det vara helg igen!

Helgen som gått har varit innehållsrik och mycket lyckad. Kanske därför jag känner av att det är måndag lite extra. Jag skulle väl egentligen kunna skriva att helgen började redan i torsdags, med anledning av att kära syster T kom hit på besök, supermys! Marcus hade lagat paj (som vi kommer att äta igen!) som vi smaskade i oss, och sen när barnen sov blev det chokladpudding i soffan, mums! Men oj vad man känner sig proppad efter en stor portion med chokladpudding med vispgrädde :-o Men väldigt gott som sagt. På torsdagen fick vi även upp vår nya förvaring i lilla hallen. Tack Lasse!

Fredagen blev extra lyxig eftersom jag hade syster här hela dagen. Fredagarna som annars är ensamdag för mig med barnen, blev därför istället allt annat än ensamdag, underbart. Vi startade med att gå upp vid 7 om jag inte minns fel. Mysfrukost och sen promenmad i underbart väder till stenalyckan & Eurostop. Jag fyndade rullgardiner till båda barnen och var så lycklig så :-) Eftermiddagen ägnades sen mest åt slapp i soffan och mys med barnen. På kvällen blev det tacos innan jag körde systrami till tåget. Underbart med systerbesök, nästa gång är det jag och Ronja som åker upp för en Göteborgsvistelse!

Lördagen blev full av små händelser. haha, jag inser nu innan jag skriver vad jag gjorde att jag verkligen hittar alla småkorn av aktiviteter och förstorar upp dem. men det är väl så det lätt blir när man mer är mamma än sig själv... eller nåt sånt...

Nåja, lördagen bjöd på innebandy för marcus och jogging för mig på fm. Alltid skönt att ha det avklarat då så kan man ta det mer "lugnt" och ha den där underbara känslan av att ha det gjort resten av dagen. När wilmer sov middag passade jag på att baka kanelbullar och åka iväg och inhandla marcus sista present. Sen var det dags att planera inför kvällens stora event. jag skulle ju få gå på ladies night!!! jippie, jag som inte skulle gå hade i sista stund fått en biljett (jag lovar att jag njöt i fulla drag Tess!). Men innan det var dags fick jag ju förbereda inför morgondagen. Kan lova att jag inte var jättenöjd med timingen med att det var marcus födelsedag dagen därpå. Vi brukar ju annars vara snälla mot varann och låta den som varit ute få sovmorgon, men det fick vi ju hoppa nu...

Efter förberedelser var jag iallafall iväg. och kul hade jag vill jag lova. Först smaskiga kycklingvingar med söt smaskig päroncider på harrys. SÅÅÅ gott vill jag lova. Tror det smakade bättre än nånsin. Vi satt på harrys i ca 2 timmar innan vi tog bussen till sannarp för kvällens show. Mycket trevlig vill jag lova! fast visst blir man sugen på parkettplats till nästa gång ;-D

nu ska jag dricka mitt kaffe och vänta på att marcus kommer hem. Hade ju tänkt ut och springa när han kommer, men kom just på att han nämnt nåt om att jobba över :-( Men annars får jag ta det när han kommer om det passar in med wilmers hämtning. Ikväll blir det föräldramöte hos dagmamman.

hej svej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar