fredag 8 oktober 2010

inställd på 0

Jag är en sån där som inte tycker om att inte ha nåt planerat, eller som kan lägga sig i soffan och inte göra nånting. Inte när det finns saker som behöver göras! och saker som behöver göras finns det gott om när man har två små barn...

MEN, sen finns ju det lilla "problemet" att just det att ta hand om barnen är en sak som behöver göras. Jag kan lätt glömma bort det och känner att jag vill hinna med så mycket mer än att bara vara med barnen. Vill ju hinna med att tvätta, plocka diskmaskinen, städa, plocka mm när jag ändå "bara är hemma". Fast som sagt så är man ju inte "bara" hemma när man är hemma med två barn som behöver tas om hand om.

Så idag har jag bestämt mig för att inte göra nånting, jag har ställt in mig på 0 idag när jag är ensam med båda barnen. och då har jag redan hunnit med lite plock, tvätt mm. Och så nöjd jag är!! Känns så mycket lättare att få tid över till att hinna med när jag inte har det som ett måste.

Just nu kör Wilmer runt med bilen mellan olika "stationer" som består av läshörna, teparty, tågbana mm :-D Han är verkligen i en underbar och kul ålder nu! Ronja ligger på filten på golvet och leker med sina leksaker och babygymmet. Hon ska strax äta. Hon har även börjat få för sig att hon absolut inte ska ligga på ryggen mer. Kul det där eftersom hon för inte alls länge sen avskydde att ligga på mage...

Nu får jag fixa mat till Ronja. Kanske kommer det ett inlägg lite senare, kanske till och med ett med bilder. Men jag lovar inget - brukar ju tyvärr inte funka så bra ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar