onsdag 3 februari 2010

Wilmers första vecka hos dagmamman...

Så var det då dags för wilmers första vecka hos dagmamman. Eller inte....

3 timmar efter jag lämnat en trött, men nöjd, liten kille hos dagmamman får jag ett samtal på jobbet. Fia berättar att wilmer, efter att glatt ha ätit frukost och lekt som vanligt, plötligt börjat blivit stillsam och velat sitta i knät. Inte normalt för vår lille kille kan jag lova. Hon hade känt att han var lite varm och tagit tempen: 38,5. Så det var bara att hämta hem honom igen. Taskig start på livet hos dagmamman, men vad gör man....

Marcus hämtade vår lille sjukling som fick över 39 grader senare på dagen. Febern förvann dock under gårdagen och idag är han endast lite snuvig. Så från att han skulle ha varit hos dagmamman 4 dagar blir det endast en dag: fredag. Fast jag misstänker att han kommer att tycka det är riktigt roligt då efter att ha varit hemma med mamma/pappa hela veckan...


Själv har jag åkt på en hyfsad förkylning, dock ingen feber som tur är. Men man blir ju inte direkt piggare av att ha en ständigt vaknande liten kille hela natten. Har inte sovit mycket inatt så det blir snart till att vila lite i soffan medan wilmer sover middag.

avslutar med en bild på wärldens wackraste wilmer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar