tisdag 16 februari 2010

vab med febrig wilmer

inte gick febern ner inte - precis tvärtom! hade en skållhet kille mellan oss i sängen inatt. Vid 2-tiden gick jag upp med Wilmer för att ta temp och ge febernedsättande, då hade han 40,5 stackars killen :-( Sen sov han halvt om halvt på mig och andades rakt in i mitt öra tills han ville gå upp vid halv åtta. Lite bättre temp nu på morgonen då den iallafall gått ner till 39,8. Är grymt impad att han leker på som vanligt trots den höga febern. Den största skillnaden är att han har lite mindre tålamod än vanligt (vilket gör att tålamodet är i stort sett 0) och att han inte vill ha särskilt mycket mat. Men lite banan och vatten fick han iallafall i sig. Tänker på om jag haft 40 graders feber. Då hade jag troligtvis legat nerbäddad i sängen och tyckt allmänt synd om mig själv... inte tala om hur marcus hade varit ;-) (män!)

Skönt nog slutar M kl 13 idag så efter det tänkte jag ta mig en egenpromenad ut i vintervädret. Känner att jag måste röra på mig lite mer, blir ju bara tröttare och tröttare annars.

halv 10 är klockan, jisses vilken skillnad det är att ha barn kan jag tänka ibland. Innan wilmer hade jag väl precis gått upp vid det här laget. Nu känns det som jag varit uppe ett bra tag. Fast det är verkligen inget negativt! Jag trivs med att få ut mer av dagarna och känna att de är långa. Vill ju inte bara att livet ska rusa förbi....

Nu ska jag säga till min buspojke till son att det inte är ok att klättra upp på bord....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar