söndag 7 februari 2010

galet

Jag vet att jag skrivit det förr, men jag har aldrig skrattat så mycket som jag gjort sen jag fick Wilmer. och det blir inte mindre direkt. För tillfället tycker jag han kommer på allt mer galna och roliga saker för varje dag som går. Fast det behöver ju inte egentligen vara särskilt kul för att man ska skratta...

Han har precis lärt sig att snyta sig själv. Lite med blandade resultat dock. Precis hör jag marcus säga att han snyter sig i pyjamasen, mysigt.... fast i onsdags blev jag impad! Jag hade lämnat honom en kort stund på gästtoan medan jag hängde upp hans haklapp i tvättstugan. När jag kom tillbaka hade han dragit loss lite toapapper från hållaren och stod och snöt sig själv. Duktigt värre va!

Idag har vi haft en mysig dag från start till slut. Dagen började med att jag och wilmer åkte hem till isa med familj på me&i party. Wilmer var så klart mer än nöjd med att få leka med ally. Och lite kramkalas blev det! Det är mycket kramar och pussar nu - mysigt!! Efter partyt var det hemåt igen och lite finfint lunchbesök. Vi fick hit Ewa och calle på lunch och de bjöds på önskad paj. Så mysigt att få ses, även om bara för några timmar. Har ju inte setts sen bröllopet i somras!! Fy va trist det är att inte ses oftare, men det blir ju desto roligare och trevligare när det väl blir av. Måste verkligen få in ett besök till malmö snart, får se om det kan bli innan bebis. Men det ska vi väl kunna få till. Vi har i vilket fall blivit lovade nåt gott att äta, ser fram emot vad det kan bli. Känn ingen press ;-)

När gästerna lämnat var det slapp i soffan. Jag skulle gått promenad, men helt oväntat (not!) blev det aldrig av. Istället blev det pizza några timmar senare. Mumsigt - tyckte hela familjen. Wilmer kläppte en stor del av min pizza så nån välling var han intresserad av. Känns bra att ge pizza framför välling. Nåväl, en gång är väl ingen gång....

Imorgon är det måndag. Jag insåg att det inte är många veckor kvar på jobbet nu. Vad kan det vara? 9? tiden går i vilket ohyygligt fort! Veckan blir lugn. Imorgon blir det mvc-besök efter jobbet. Ska bli intressant att höra vad barnmorskan säger om vikten denna gången ;-) På tisdag blir det (förhoppningsvis - eller inte, vet inte vilket jag vill helst) fika på stan med Tilda. Tilda har ju bf imorgon och jag hoppas ju för hennes skull att hon slipper gå över, men för egen del så hade det suttit fint med lyxfika :-D Fast det hade såklart varit trevligt med bebismys oxå... tur man inte kan påverka!

Nu ska jag invänta att m ska slita sig från sporten. är lite sugen på film, men tror inte vi vill se samma idag. får se hur det blir....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar