lördag 28 augusti 2010

sjukling

idag skulle jag och barnen träffat caroline och gått på barnloppis, mysigt! men så blev det inte...

Wilmer fick feber igår kväll och hade 38,5 i morse kl 5 så det får bli till att vara hemma idag. Nu har han precis vaknat efter en något krångligare natt än vanligt, och sitter och äter russin framför teven. Han verkar inte må så dåligt utan är mest snorig och lite trött. Lite jobbigare att ha en sjuk son när man även har en liten dotter har jag märkt. När vi bara hade wilmer kunde man ju fokusera på bara han och det fanns ingen annan som vi behövde ta hänsyn till. Annorlunda är det nu när vi har en till som ska skötas om. Men än så länge (3 timmar ensam ;-)) så går det bra. Jag gick ner med ronja vid halv sex så wilmer fick sova klart ostört i vår säng. Sen drack jag kaffe och matade ronja och passase sen på att vila lite tills wilmer vaknade. Och nu sitter han som sagt klistrad framför teven med sin docka och russinburk.

Hoppas att febern går ner snart så han blir frisk igen.Fast jag kan inte annat än att erkänna att det faktiskt finns lite positivt i det hela (även om jag helst givetvis vill att han ska vara frisk). Men fördelen med ett sjukt barn är att han är mer gosig och lugn än vanligt, och man får en ursäkt till att inte göra mycket mer än mysa framför teven :-)

Så idag blir det som sagt inte så mycket. Marcus jobbar till 14 och sen tror jag att det var fotboll på teven (som vanligt...) så då kan jag passa på att dona här hemma.

nu ville inte wilmer sitta framför teven längre så då får jag avsluta här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar