måndag 23 augusti 2010

nattning och jobb

precis nattat wilmer, skönt!
jag tänker ofta på vilken lyx vi har som har en son som oftast somnar av sig själv helt bekymmersfritt. Vi ger honom välling, varvar ner genom att titta lite på tv / rensa bort leksaker, borsta tänderna och sen säger vi godnatt (till teven, lillasyster, katten, grillen mm). Han får nappen (plus en i reserv bredvid sängen), jag lägger över honom täcket, drar ner rullgardinen, lägger en bok bredvid sängen. Sen säger jag godnatt och han svarar fint tillbaka. Nu är det allt som oftast klart. Jag kan stänga dörren och han somnar av sig själv, antingen ganska direkt, annars efter en lite sångstund, bokläsande eller annat. Otroligt skönt vill jag lova. Och när jag hör om andra som har väldiga problem men nattning eller långa nattningsprocedurer,så uppskattar jag det bara ännu mer. Och jag inser att vi är lyckligt lottade!

Idag har jag och Ronja varit och hälsat på maxi för första gången. Har ju inte blivit av tidigare. Först väntade jag eftersom jag inte mådde helt ok efter förlossningen, och sen har det ju varit sommar... Men idag var det alltså dags! ganska skönt att ha det gjort faktiskt. inte för att jag inte vill dit igen, för det vill jag. men det är som i många andra fall skönt att ha någonting gjort för första gången. Vi var där i knappt 2 timmar (lite kul att jag precis tänkte att vi bara var där en kort stund) Så går det när man har trevliga arbetskamrater :-) Jag inser att jag trivs fantastiskt bra med mitt jobb, och även om jag älskar att vara hemma och inte vill gå tillbaka till jobbet tidigare än planerat, så saknar jag det ändå lite grann. Eller rättare sagt jag saknar människorna och jag saknar själva grejen att känna mig viktig på ett annat sätt än som mamma...
Känns skönt att veta att jag har ett jobb jag trivs med. Då blir det inte lika jobbigt när föräldraledigheten är slut.

Imorgon får vi se vad som händer. Marcus är hemma, mysigt!

tänkte lägga upp lite slumpvisa bilder i ett eget inlägg. Hoppas det blir av och inte datorn krånglar som sist.

kram till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar