tisdag 24 augusti 2010

gekås!

jajamän! idag har jag varit i ullared :-)

Det var trist och tråkigt väder idag och jag ville göra nåt. Vår inköpslista till gekås hade växt sig lååång så jag gjorde ett försök att få med marcus. Och det lyckades! med en gång, vet inte hur jag gjorde men kul i vilket fall.

Vi lämnade wilmer hemma hos hans farmor eftersom han inte riktigt uppskattar gekås på samma sätt som hans mor (tur vi fick en dotter nu så jag har nån jag kan få med sen ;-)) Tack för hjälpen med passningen av wilmer, han var nöjd och glad när han kom hem och somnade gott precis som vanligt.

jaha, vad handlade vi då? jo mest blev det bara "tråkgrejer" som tex plastpåsar, tvättservetter och disktrasor... men jag fick även shoppat 3 tröjor,1 par jeansleggings, 1 body "lillasyster" till Ronja och några små saker till som iallafall kändes lite roliga. Får bli så nu när plånboken ekar tomt. Men det tar vi igen sen, blir åtminstone 2 besök till innan jul, så då hoppas jag kunna strosa mer och handla lite mer kuliga saker.

Men visst är det kul ändå! Och mysigt att åka iväg bara jag, marcus och ronja. inte för att det var mysigt att lämna wilmer, men det är lite lyx att få lite egentid med bara ronja. även om hon inte gör så mycket väsen av sig än, men det gör i sin tur att det blir egentid för mig och marcus och det är verkligen inte fy skam :-)

nu har jag precis sett fångarna på fortet. var ett favoritprogram när det gick sist, men tyvärr kändes det så trist nu. men men, så kan det vara.

imorgon ska jag äntligen träffa Tilda. Och molly, ska bli kul att se henne och ronja ihop, nu när båda de stora barnen är på dagis/dagmamma.

nattinatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar