måndag 16 augusti 2010

hektisk helg - men samtidigt helt magisk!

Eller egentligen skulle rubriken lika väl kunna lyda "hektisk vecka...", men jag tänkte fokusera på helgen så därför blev rubriken som den blev. Men först en resume av starten på veckan:

Måndag: hälsade på hos wilmers dagmamma fia på fm. Han var ju sommarledig i 5 veckor så det kändes bra att åka dit och hälsa på lite grann. Han var hellycklig över att få komma dit och leka, och ville inte följa med hem. Så man kan väl säga att det kändes bra inför höstens start (idag). På kvällen åkte vi sen hela familjen hem till mamma som fyllde år. Vi bjöds på en av wilmers favoriter: lax och potatis, mums!

jag insåg nu att jag kunde börjat den hektiska veckoresumén redan med förra lördagen. Då hade vi barnkalas för wilmer med 10 barn plus föräldrar på fm. Snabb lunch och tillpiffning medans wilmer sov och sen 30-års partaj för isa. Riktigt skoj och trevligt! Söndagen bestod även den av kalas för wilmer, då av våra respektive familjer. Mysigt och wilmer kunde bada i sina presenter ;-)

tillbaks till föregående vecka...

Tisdag: Wilmer 2 år!! jisses vad tiden går. Vår lilla (stora) prins väcktes med paket och ljus som sig bör. Sedan tillbringades större delen av dagen i Ängelholm som ni redan fått bildbevis för. Hela dagen blev helmysig och även fast han inte kunde säga det själv, så kändes det som att vår älskling var mycket nöjd med sin födelsedag.
nu glömde jag en sak till ju. Förra lördagen, den 6 augusti fick ju kära Ewa och calle äntligen sin son, så fin!!! grattis igen!!

Onsdag: kan inte riktigt komma på vad vi gjorde då, mer än att vi var på bvc med wilmer för 2-årskontroll. Han gick igenom utan anmärkning :-)

Torsdag: oj, dop om 2 dagar, dags att förbereda! dagen fylldes till större delen av dopförberedelser såsom framplockning av kläder, bakning, utskrivning av dopprogram mm. På kvällen kom pappa, eva-gun, tina och jocke hit för att fira wilmer. De bjöds på pastasallad (som även blev middag de kommande 2 dagarna med anledning av dopförberedelser och därför ont om tid). wilmer fick ännu mer presenter och busade på :-)

Fredag: Dop dop dop hela dagen. Vi fick nycklarna till lokalen och jag bakade rulltårtor på fm. På em kom mamma och mormor på tacksamt besök och passade båda barnen medan jag och marcus förberedde i lokalen. Så mycket snabbare det går när inte barnen är med... Och även lite mysigt att vara ensamma, även om tiden gick åt till att duka och blåsa ballonger. Men vi fick ju iallafall göra det tillsammans, bara vi två.

Lördag: ojoj vilken dag. Den började 7 och slutade 3:40! ingen vanlig dag för en småbarnsmamma vill jag lova! sista dopförberedelserna på fm. jag fixade i lokalen medan marcus och therese hade barnen. vid lunch kom även caroline och jag tog med henne och dagens huvudperson ronja till lokalen för de allra sista förberedelserna. Hade äntligen koll på läget efter att jag skrivit listor dagen innan. Blev nästan stressad över att jag inte var stressad... Skönt när det är på det hållet iallafall. 13:30 kom även marcus, wilmer och therese och det var dags att gå till kyrkan. Så roligt att så många ville vara med på vår dotters dop. Vill även ge ett stort tack till Tilda för den fina fina sången, mina ögon var inte torra under din sång. tack! fler sånger nästa gång jag lovar ;-) Efter kyrkan var det dags för fika i församlingslokalen. Som sagt så roligt att så många ville komma. Det enda tråkiga är att man inte hinner prata med alla så mycket som man hade velat. men jag hoppas att alla hade trevligt ändå!

Efter alla gäster gått var det dags för städning som flöt på snabbt och lätt. tack för hjälpen ni som hjälpte till!

Vi var hemma strax efter halv fem. Då var jag helt slut och fattade inte hur jag skulle orka ladda om inför kvällens höjdpunkt: Roxette! men efter en stor tallrik pastasallad och lite ryggläge i soffan så fick jag snart ny energi. Förfest med martini och roxette på spotify med mina kära systrar. Kan inte bli mycket bättre!

sen var det dags!!! äntligen som jag längtat. konserten var fantastisk, magisk och kvällens bästa överraskning gyllene tider överträffade givetvis alla förväntningar. vilket konsert!! den kommer jag leva länge på! underbart. tog bara 160 foto...

efter roxette kändes det lite konstigt att bara åka hem, var lite för uppe i varv för det. Så istället blev det kräftskiva (fast kräftorna var ju uppätna för länge sen) hemma hos pappa och e-g. Trevligt att träffas alla 6 syskon på samma gång. det blir ju tyvärr inte så ofta. Men desto mysigare när det väl blir av! hade tänkte stanna till tolv, men så blev det inte riktigt. Ringde taxi vid halv 2. kan lova att jag var lagom trött när taxin till slut dök upp 3:10!! via caroline och david på sofieberg och hemma på änsgårdsvägen 3:40. behöver jag säga att jan somnade snabbt?!

Idag har vardagen börjat och jag kan se tillbaka på en härlig sommar. känns naturligtvis lite trist att sommaren börjar ta slut, men jag är samtidigt glad för att vardagen är här. Ser fram emot hösten med allt vad den för med sig!

nu ska jag slappa i soffan. Marcus är på olivers med jimmy så jag är home alone med 2 sovande barn. helt ok faktiskt. så därför ska jag inte slösa bort den helt genom att sitta framför datorn...

avslutar med en bild på hela familjen från dopet. hade fixat med massa fler bilder från lördagen, men eftersom datorn tetades med mig så får ni nöja er med den så länge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar