tisdag 25 maj 2010

bara en kort uppdatering...

nu var det ett tag sen sist igen... Tiden går så fort så man hinner ju inte med. Var på vägning på BVC idag och inser att Ronja växer så det knakar. Hon är snart ifatt storebrors ursprungsvikt och längd. En månad senare än Wilmer, men ändå :-)

Annars har jag äntligen börjat känna att jag har börjat blï lite social igen. Ser fram emot att träffa människor och känner att behovet att prata och träffa vänner, familj och bekanta ökar för varje dag. Detta är naturligtvis en underbar känsla eftersom jag mår så mycket bättre när jag väl träffar andra.

Igår var det premiär för att gå och hämta Wilmer hos Fia. Tog sällskap me Ida som hämtar Isa samma tid, så där får vi snart två flugor i en smäll: motion plus trevligt sällskap! Så skönt också det är att ha människor runt omkring mig som är i samma situation. Det är så mycket tankar som jag inte anade skulle finnas och så mycket känslor som är svåra att förstå om man inte är i sitsen själv. Så jag är så tacksam för er som orkar lyssna på mina både positiva och negativa tankar. Och så skönt det är att bara få prata av sig, om än det egentligen är totalt ointressanta samtalsämnen...

Idag försov vi oss! haha, bra jobbat med 2 småbarn va... Vi hade tid hos bvc kl 8:40 och tänkte gå hela familjen. Wilmer brukar ju vakna 6/7 så vi tänkte att tiden skulle passa utmärkt. 8:10 vaknar vi.... Inser ganska snabbt att det här ju inte kommer att gå... Så i det här läget var jag tacksam att marcus var hemma och att jag inte ammar. Efter att snabbt ha bytt och klätt på ronja, matat henne (marcus) och snabbt slängt på mig kläder så lyckades vi faktiskt komma i tid, jag och Ronja. Tur i oturen insåg vi sedan, med tanke på att det började ösregna på vägen dit. Var skönt att slippa dra på även wilmer alla regnkläder.

Nu ska jag fixa lunch till familjen. Marcus och Wilmer är ute och leker på lekplatsen och Ronja sover i babysittern. Helt ok at vara föräldraledig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar