tisdag 5 april 2011

mikropaus

Tisdag förmiddag innebär som jag skrivit tidigare kyrkis och babysim och med det en hel del planering och flängande. Just nu har jag min mikropaus som innebär att Ronja sover i vagnen en kort stund nu innan babysimmet, väskan är packad, jag är redo och nu finns det några minuter över innan jag ska väcka Ronja och köra iväg. Ett äpple får bli en liten energikick så jag får lite extra ork till babysimmet. Det är verkligen mysigt nu och Ronja älskar att bada. Det var ju betydligt andra bullar i början, när hon var rädd och ledsen och inte alls tyckte om det. Nu skrattar hon, klappar händerna och hoppar glatt ner från kanten. Duktiga tjejen! Sen måste jag också stolt meddela att jag äntligen lyckats ta mig fram 1 mil på löpbandet. Har tidigare sprungit max 7 km på bandet och inte fattat hur jag ska kunna palla ta mig 10 km. Men igår så, med bra tv-program så gick det så enkelt så jag var inte ens trött efteråt. Får helt enkelt springa på kvällen om det ska springas långt på löpbandet. Skönt att veta att jag kan ta lite längre pass även på bandet. Har ju tyvärr blivit så tidigare att jag hoppat långpassen om det varit dåligt väder. Nu ska jag surfa lite slappt de sista minutrarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar