lördag 2 april 2011

Home alone

ja, nästan iallafall. Båda barnen sover... Marcus ska på premiärmatch på örjan så jag är ensam hemma med barnen till ikväll. Det går inte att komma ifrån att det är så mycket tråkigare att vara ensam en lördag. Dessutom är han inte hemma förrän efter maten, vilket gör det hela än tråkigare. Lite trist att sitta och äta god helgmat själv (för även om barnen är där, så är de ju inget vuxet sällskap). Ska laga tacogratäng, hoppas att wilmer tycker om det så det inte känns lika ensamt ;-) Nä, så synd är det inte om mig. Bara lite trist som sagt en lördag... Och så börjar solen skina. NU. Varför nu och inte tidigare? Jag skulle sprungit 12 km på galgberget idag, men pga kyla, blåst, regn och dimma så hoppade jag det och gick istället till gymmet. Jag blir liksom inte motiverad att springa ute i sånt skitväder. Kom nu inte med klyschan "det finns inget dåligt väder..." för det finns det visst! Det är inte alls samma sak att springa när det är tråkväder ute. Jag älskar att springa, men inte i tråkväder. Nu hade jag gärna sprungit dock. Kan dock bli lite jobbigt efter mina 6 snabba kilometer på löpbandet, så det är väl lika bra att jag är låst med barnen. Är dock sugen på 10 eller 12 imorgon om vädret vill då. Hoppas hoppas! Isåfall kan jag rädda mitt misslyckande idag med att det iallafall blev 5 pass denna veckan, även om det inte blev 2 långpass som planerat. Å! Nu fick jag mess av Tilda som frågade om vi ville ses på en lekplats... Får se när barnen vaknar, men det låter som en bra plan! Nu ska jag slappa lite och njuta av tystnaden (enbart lite mysigt ljud av en sovandes wilmer)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar