söndag 26 september 2010

trött!

shit va trött man kan vara för att man är förkyld!

Inte så konstigt kanske med tanke på att man borde vara trött i vanliga fall med två små barn. Men nu har jag iallafall gått och dragit på mig en förkylning. Jag kan lova att jag är glad att det är söndag idag och att Marcus (som är helt frisk) är hemma. Och att det är måndag imorgon och att det betyder att Wilmer ska till Fia.

Så, nu har jag gnällt färdigt. Skönt bara att få skriva lite att det är lite tröttigt och orkeslöst ibland...

Igår var jag och Wilmer på familjeutflykt med dagmammorna och alla familjer. Marcus jobbade och Ronja var hos mamma (mormor). Kändes lite "onödigt" att ta med henne eftersom hon inte skulle uppskatta det för fem öre, plus att jag nu istället kunde ägna all tid åt Wilmer. Jag tänkte göra ett eget inlägg för just utflykten med bilder, men det kommer senare under dagen!

Annars så tycker jag det händer lite allt och ingenting. Mycket saker hela tiden, men kanske inte så stora saker. Men det gör iallafall att tiden går så ohyggligt fort och jag fattar inte vart den tar vägen. Så mycket man vill hinna med, och så lite som hinns med...

Snart fyller ju även Marcus år, en vecka från idag. Jösses! Tur att jag iallafall har kommit på en idé vad jag ska köpa. Ska bara köpa det också. Får försöka få till en tur att handla i veckan!

Apropå veckan som kommer så ska jag till IKEA!! ikea ikea ikea, jippie :-) Det är jag och Caroline som ska göra vår första visit till det ombyggda ikea i helsingborg på tisdag. Jag ska bla handla skoskåp till hallen. Det ser rent ut sagt för j-ligt ut i hallen med alla skor. Och inte hittar man dem man ska ha heller bland skor och alla vagnar som ska ta plats... Så nu hoppas jag att det ska bli ordning och reda där. Kanske kommer bildbevis senare när det är på plats. Om jag är nöjd ;-)

Just nu är wilmer och marcus ute på promenad. Mycket passande så somnade även ronja precis. Så just nu är jag ensam vaken i huset, underbart! Det är lite så att Ronja är lättväckt till tusen, så det finns ju en anledning till att hon inte somnade förrän wilmer försvann... Lite kul att det heter att det andra barnet kan sova så mycket mer ostört än det första barnet. haha, vilket skämt! I vår familj är det precis tvärtom. Wilmer har aldrig haft några problem med att somna och sova bland ljud och stök, medan Ronja vill ha tyst och lugnt och vaknar av minsta ljud. Det är ett undantag nu att hon kan sova bredvid mig när jag knapprar på tangenterna. Ofta brukar jag få flytta bort henne eftersom hon vaknar till när jag knapprar. Men alla kan ju inte vara lika....

Idag blir det som ni säkert förstått en lugn dag. Jag börjar bli lite hungrig så jag får väl snart sätta igång med lunch - denna eviga matfråga!

tack för nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar