söndag 12 september 2010

så mycket tankar

Jag har så mycket tankar som snurrar, men de kommer oftast på kvällen när jag ska sova, oh då har jag ju inte datorn för att dela med mig av dem. Inte för att det är saker jag vill ha eller behöver svar på, men ibland kan det kännas skönt att dela med sig av dem ändå. För även om jag inte får svar så får jag ur dem ur huvudet och kommer ett litet steg längre... Lät det flummigt? inte meningen isåfall.

Kanske inte så konstigt att tankarna och filosoferandet kommer när jag ska sova. Det är ju egentligen den enda tiden jag har egentid och all tid i världen till just att fundera och tänka för mig själv.

Ofta tänker jag ju på barnen, på livet med barnen, på fördelar och nackdelar med olika saker och att jag är lycklig att jag lever det liv jag lever. En mysig och fantastisk känsla att känna :-)

nu ska jag surfa runt lite tänkte jag. Marcus ligger och sover efter innebandyfest igår, wilmer springer runt med sin Bamse-kockmössa på huvudet och Ronja ligger i myspölen och drar filten över sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar