tisdag 23 juni 2009

Soligt värre!

Sitter inne vid datorn trots att det är strålande sol från klarblå himmel ute... En av "nackdelarna" med att ha småbarn är just att det blir så mycket svårare att vara ute i solen när det är så vackert väder som det är idag. Jag brukar inte se det som ett problem att ha barn och det gör jag inte i det här fallet heller egentligen. Men visst känns det lite tråkigt att kag inte bara kan ta på mig bikinin och gå ut och lägga mig i solen när jag vill. Lyxproblem va?! ;-)

Brukar försöka vara ute med W så mycket det går. Vi går promenader, leker på gräsmattan, gungar gunga, badar osv. Men det är klart lättare när det inte är så stark sol som det är idag. Det blir långärmat, långa byxor, solhatt med hänge där bak och solskyddskräm i ansikte och nacke. Det finns så många råd och rön vad gäller småbarn och sol: det får inte användas solkräm på barn under året, det ska undvikas direkt sol, man ska vara i skuggan under de varmatse timmarna osv. Jag lyssnar på råden, tar dem till mig och gör sedan det som känns bäst för mig. Det brukar bli att han får ha lite solkräm, vi försöker hålla oss ifrån direkt sol och mitt på dagen är vi inomhus i svalkan. Det känns bäst för oss så därför får det bli så!

Snart kommer m hem från jobbet. Då tänkte jag lämna honom med wilmer och själv gå ut och njuta lite av solen. Det ska bli skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar