måndag 22 juni 2009

Mat in - bajs ut!

Jag ber om ursäkt för mitt första ämne redan innan jag skrivit! Det handlar nämligen om bajs - ja du läste rätt: bajs!

Livet som småbarnsförälder kretsar till stor del mycket kring just bajs. Och en fascinerande sak är att det är ett ämne som tenderar att komma upp i de flesta sammanhang småbarnsföräldrar emellan. jag ber om ursäkt om det även ibland förekommer med ickesmåbarnsföräldrar närvarande. Ett tillfälle då jag dock inte pratar bajs är vid matbordet! Där är det nolltolerans mot allt äckligt!! Så till anledningen till detta val av ämne: Varför ska det alltid, och då menar jag ALLTID bajsas när man äter?! Det slår liksom inte fel. Vi sätter oss och ska avnjuta vår måltid, Wilmer antingen äter själv eller leker med nån leksak. Och vips så är det dags, det tas i och man riktigt ser och hör hur det fylls i blöjan: bajs..... Finns det nåt värre sätt att avsluta en måltid på än att ta en bajsblöja?? Inte många va?

sorry igen som sagt för valet av ämne, men jag var bara tvungen att dela med mig....

Nu ska jag se klart på allsång på liseberg innan det är dags för criminal minds. Är ju ensam ikväll med en sovandes Wilmer eftersom Marcus är på fotboll. Så nu ska det slappas i soffan med en stor skål popcorn (vilket det iofs görs vare sig marcus är hemma eller ej...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar