måndag 19 juli 2010

sovande barn

Hur underbara våra barn än är, så måste jag erkänna att det är ganska skönt när de sover...

Just precis efter jag lagt wilmer för att sova middag finns det äntligen lite tid för att andas ut och koppla av en stund. Jag brukar börja med att plocka undan i köket efter dagens lunch, kanske plocka undan lite på nedervåningen, sätta igång en maskin tvätt mm. Men efter det, då tar jag mig faktiskt tid för bara mig själv. Och det är underbart! Känner mig lite lat ibland som oftast hamnar framför datorn när han sover middag, men samtidigt så inser jag att jag behöver lite egentid och lite avbrott från alla måsten. Det handlar ju trots allt om max 1,5 h...

Nu kanske ni undrar var Ronja är och om jag inte passar på att ägna mig åt henne? svar: hon sover också. Och om hon är vaken så får hon uppmärksamhet, om än hon inte kräver särskilt mycket. Man blir ju väldigt bortskämd med att ha "bara" en liten bebis när man i vanliga fall har en vild 2-åring som ränner runt samtidigt. Ronja hon kommer ju ingenstans och nöjer sig på dagarna med att ligga i myspölen och titta på babygymmet eller sitta i babysittern. Hon har börjat le också mest hela tiden. Tar jag upp henne så kommer det ett stort leende direkt! Tänk ett sånt bekymmersfritt liv :-)



Nu tycker jag att det låter lite på övervåningen... kan han ha vaknat redan? jag avvaktar lite, för han brukar vilja sitta och läsa och prata lite för sig själv innan man tar upp han. Har gått upp direkt när jag hört honom några gånger, men det brukar sluta med en gnällig liten kille. Så numer väntar jag tills han ropar på mig. Fast det brukar iofs inte hända med tanke på att han är en liten sömntuta. Vi brukar få väcka honom efter 2 h och inte ens då brukar han vara särskilt pigg på att gå upp.

Idag är det måndag och första dagen på marcus sista jobbvecka innan semestern. SKÖNT! Ska bli så mysigt att vara hemma hela familjen hela dagarna i 3 hela veckor.

nu vaknade ronja så jag ska passa på att ha lite egenmys med henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar