fredag 23 juli 2010

låååång natt!

Har precis parkerat Wilmer framför nalle puh på teven. Jag tar därmed tillbaks allt jag tänkt tidigare om att ha teven som barnvakt - det är ju helt fantastiskt!

Är lite halvt färdig efter en halvjobbig natt. Vi fick väl tillbaks för alla långa sovmorgnar vi haft ;-) Tycker dock lite extra synd om marcus som ska jobba 6-17. Själv kommer jag få avlastning av Caroline så jag kommer ju överleva dagen!

Natten började med att wilmer vaknade precis när vi skulle lägga oss. Han gallskrek och var helt genomsvettig. Jobbigt när han inte kan säga vad som är fel :-( Efter nån dryg timme så sov han iallafall äntligen. Halvt liggande på mig, men bättre det än inte alls... Han sov i ca 2 timmar tills ronja började vakna. Då la marcus över han i sin säng. Skönt tänkte vi när det verkade lyckas! Men man ska inte ropa hej... Ronja vaknade och var hungrig en stund senare och då vaknade även wilmer och gallskrek igen. Underbart med en gallskrikande son och en hungrig dotter i sängen samtidigt. Som tur var blev wilmer lugn när ronja skulle äta. Han låg sött bredvid och höll hennes hand :-)

Efter matning fick jag lägga över ronja i sin säng, för att inte riskera att hon blev pårullad av wilmer (vi har ju inte den största av sängar). Sen tog det ett tag tills båda barnen somnat. Eller tja wilmer somnade väl egentligen aldrig ordentligt innan marcus skulle upp 5:20. Då skulle wilmer också upp....

så sen 5:20 har vi varit uppe wilmer och jag. Underbart - not!

haha. Efter att ha ätit frukost (wilmer åt upp alla mackorna, så jag blev utan) så har jag nu som sagt satt på nalle puh på dvdn. Wilmer är nöjd och glad, ronja sitter lugn i sin babysitter och ska snart få mat. Och jag har terapi framför datorn ;-)

Jag vet att vi är bortskämda med sovande barn på nätterna och den här natten är ett av få undantag. Men det gör mig ju inte piggare idag, om än jag är väldigt tacksam att det inte är så här varje natt...

Nu ska ronja strax få mat. Tänkte ta en titt på nalle puh även jag :-)

godmorgon och hoppas ni får en härlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar