söndag 11 oktober 2009

lugn son med inte lika lugn mamma

vi fick äntligen våra bilder från babysimmet i veckan. Marcus fastnade för ett av korten, jag vet inte riktigt om jag tycker det är lika bra dock. avgör själva....

va skönt nu när jag kommit in i jobbet och lediga helger. Inte lika trött längre på kvällarna så det blir lite mer gjort här hemma, vilket är vädligt skönt. Har inte blivit mycket av den varan de första veckorna nämligen... Men nu så börjar det ta fart igen. Har ju en hel del som behöver röjas. En klädkammare som ska "byggas om" med inredning så fort vi får råd att handla på ikea. Att lite stänger och hyllor kan kosta så mycket.... men vi måste få lite ordning. Just nu ligger allt huller om buller och det gör lite ont i mig varje gång jag ska försöka hitta nåt där inne. Men nu har vi som sagt kommit igång lite igen med att hålla iordning här hemma och det är ju en start.... Tänkte vinna lite pengar också så vi har råd att köpa de där grejerna på ikea. Fast det är klart svårt när jag inte ens spelar... Får väl ta och skrapa en triss. Vi ska ju ha en triss-drive på maxi om nån vecka (v.43) så då får jag ta och skrapa hem miljonerna!

Ja, drömma kan man ju alltid... Fast egentligen är jag väldigt tacksam för det vi faktiskt har. Men man vill väl alltid ha mer. Men just nu är det mest att jag vill ha ordning. Som min kära vän Tilda brukar säga: är det stökigt här hemma är det stökigt inne i mig! Och precis så känns det! Problemet ligger väl i att vi inte har nån struktur i våra klädkammare och andra utrymmen. Hade behövt ha hit en expert som fixade så vi utnyttjade det maximalt.

Men! sluta tjata nu då. OK :-) Annars är livet underbart nu. Jag trivs som sagt på jobbet, har en fantastisk sambo, som är en minst lika fantastisk pappa till vårt lilla mirakel och bor hur bra som helst egentligen. Så det känns dumt att klaga på lite oreda....

Idag blir det kalas för marcus morfar och vi har utnyttjat förmiddagen till att maxi-handla, röja pappper och slappa lite. Det får man ju inte glömma!

Jag lägger med bilden, men döm mig inte för mycket. Skönt iallafall att Wilmer är så lugn när jag verkar allmänt lost....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar