tisdag 1 december 2009

Dagmamma – ja tack!

Så har vi då äntligen klart med barnomsorg för wilmer. Igår tackade vi ja till wilmers plats hos dagmamman Tuff och Liten. Och vi är så nöjda! Känns så skönt att veta att det är klart och att vi fick det som vi verkligen ville. Sen jag skickade in ansökan för ca ett halvår sen har vi hoppats och hoppats på att få plats hos just denna dagmamma. Så nu är vi naturligtvis väldigt lättade och glada att vi fått en plats. Trodde inte riktigt på att vi skulle få en plats när vi ansökte eftersom det är kö, men ibland så har man tur :-) Och vi är som sagt otroligt glada för detta.

Jag har aldrig känt mig riktigt bekväm med att lämna wilmer på dagis så det kändes mest som nödvändigt ont när vi skulle välja dagisplats. Vi valde till slut ett dagis som känns ok, men vi har hela tiden båda två hoppats på dagmamman. För en månad sen fick vi besked om att vi fick det dagis vi valt och det kändes naturligtvis skönt att vi i alla fall fick ett dagis som kändes bra. Men att vi bara några dagar senare fick ett JA från dagmamman kändes så mycket bättre. Det beror säkert till stor del på att jag själv gick hos dagmamma och M aldrig var hos varken dagis eller dagmamma. För mig har det aldrig känts naturligt med dagis så valet att välja dagmamma var lätt.

Inskolning blir i januari och sen börjar w på riktigt 1 februari. Jag återkommer givetvis om hur det går!

Vill ni titta in hos dagmamman så gå in här: http://dagmamman.dinstudio.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar