lördag 11 juni 2011

morgon och kväll

Förberedelser och rutiner - vad vore mitt liv utan dem? Mest kaos tror jag...

Även om det ibland kan kännas tjatigt att plocka undan och förbereda inför morgondagen, så vet jag ju hur mycket det underlättar på morgonen. Då är jag väldigt tacksam för förberedelserna jag gjorde kvällen innan och att jag plockat undan så jag slipper mötas av värsta oredan med en gång på morgonen.

Nu är förberedelserna gjorda för idag. Det enda som återstår är att ta det sista steget vilket innebär att ta med mig min febriga lilla dotter och lägga mig i sängen. Fast först ska jag se klart filmen på teven. Inte varje dag jag ser en hel film, så nu när det endast återstår 20 min så kan jag liksom inte låta bli att se klart även om det hade varit skönt att sova ;-) Känns även lite skönt att dra på risken att Ronja vaknar när jag ska förflytta henne från soffan till sängen...

Gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar